Söndags seg ♥

Idag är det söndag och det känns verkligen!

Lite lagom seg efter att ha haft en jätte trevlig afton med vänner och bekanta hos Johanna och Marcus igår.

Eftersom jag var ledig idag så tänkte jag att ett glas vin till skadar ju inte..hmm varför lär man sig aldrig?

Det blev inte jätte mycket vin men det känns ändå.  Särskilt dagen efter då man vaknar sakta och försöker sakta öppnar ögonen samt lossa tungan från gommen med ett smackande ljud och letar sedan desperat efter det gumna glaset med vatten som man oftast ställer dit kvällen innan....glaset är tomt?? Jag reser mig med ett pustande ljud och beger mig till badrummet för att fylla glaset och sedan gå tillbaka med bananhållning för att sedan lägga mig i fosterställning och försöka vakna till liv.

Nej, funderar starkt på att dricka alkoholfritt vin någon gång!!!

Men som sagt jag vaknade till liv ganska fort i alla fall. Och dagen innehöll promenix till söder via hammarby sjöstad där vi tog båten över till söder. En man spelade sommarvisor på sitt dragspel och jag fick riktiga sommarkänslor när vi åkte över sundet med måsarnas bräkande och solen i ansiktet....

Efter att vi nått vårt mål som var hemma hos Johanna och Marcus åkte vi till ett annat par vänner för att få se deras nätan helt nya bebis 3 mån på dagen... sååå söt!!

Sen tillbaka hem tillsöder för att hämta mat på Thai stället sen hem för att äta och bli lagom seg igen...

Nu väntar jag på millenium som startar om 20 min...sista avsnittet som också är det bästa!!

Till det tänkte vi festa på popcorn och cider och kanske en leverpastej macka med smörgåsgurka....mmmm

Som sagt Söndag i all ära!!

Hoppas er söndag var lika seg och mysig som min!!!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0